Deco-art Decoratiuni interioare crosetate

Ca si pictura, sculptura , teatrul si filmul,  crosetatul este o arta .  Foarte putin se stie despre originile lui, si cu atat mai putin despre momentul cand a luat fiinta.  Multumita unor descoperiri arheologice , surse scrise si pictoriale de toate formele, crosetatul dateaza inca din timpuri stravechi, presupunandu-se ca in locul traditionalei crosete  se foloseau degetele . Si chiar asa ar fi, daca ne gandim la plasele de pescuit, cosuri impletite din rachita si multe alte lucruri utile supravietuirii omului.  De altfel, in muzeul Victoria si Albert este expusa o capa ornata cu dantela crosetata , datand de la sfarsitul secolului al 16-lea, inceputul secolului 17. Cu toate acestea, abia in secolul 19, pe la 1824 au fost publicate in revista germana ” Pénélopé ” primele modele crosetate, iar in 1847 in ” A Winter’s Gift” au fost publicate si instructiuni pentru diferite ochiuri crosetate.

Revenind la titlul post-ului meu, am descoperit pe internet o firma italiana ce realizeaza articole crosetate pentru casa , pe langa multe alte lucruri pe care le produce. Imi dau seama , ca produsele lor nu sunt lucrate manual , dar insistand am descoperit si oameni care realizeaza astfel de produse. Manual .Si de fiecare data ma minunez de talentul si de rabdarea lor.

Si sincer, mi-ar place ca in sufrageria mea  sa am un tamburel imbracat in material crosetat, sau un pled inflorat pe parchetul din dormitor. :) exact cum sunt cele prezentate mai jos .

Frumos nu-i asa?

Surse photo: Paolalenti.it , etsy.com

Un gând despre „Deco-art Decoratiuni interioare crosetate

Lasă un comentariu